کارشناسی ناپیوسته
کد : ۵۱

تعریف و هدف :

فرهنگ بر نهاد سیرت و شخصیت ملت ها تاثیر می گذارد و چنانچه فرهنگی واسطه میان تفکر و تمدن گردد به تمدن نشاط قوت و نظم می بخشد چرا که حضور تفکر قدرت را در پی خود می آورد. باروری فرهنگی جامعه مستلزم تبادل و ارتباط و گوناگونی فرهنگها ، تبادل و تضارب اندیشه ها ، مشارکت در فعالیت های فرهنگی و خلاقیت فرهنگی و رشد توسعه دانش است.به منظور دستیابی به این اهداف برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی باید در زمینه حفظ میراث فرهنگی و رشد و توسعه دانش است.به منظور دستیابی به این اهداف برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی باید در زمینه حفظ میراث فرهنگی (موزه ها باستانشناسی ،صنایع دست و ...) غنای هنری (موسیقی ،شعر،نقاشی و ..) تنوع رسانه ای (کتاب ،رادیو ،tv ،مطبوعات و ...) گسترش نهادهای آموزشی رسمی و غیر رسمی و .... با توجه به شرایط جامعه کنونی و نیازهای مردم به صورت جذاب متنوع انجام پذیرد.

دوره کارشناسی حر فه ای مدیریت امور فرهنگی با گرایش ارزیابی فرهنگی در قالب اموزشهای علمی – کاربردی به برنامه ریزی اموزشی اطلاق می گردد که دانشجویان با کسب مجموعه ای از دانش و مهارت و کاربرد ان در حوزه فرهنگی بتوانند وظایف خود در مشاغل قابل احراز را به نحو شایسته ای انجام دهند.

 

ضرورت و اهمیت :

بررسی ها و ارزیابی های انجام شده در محدوده منابع انسانی بخش فرهنگی، اهمیت آموزش متخصصانی چون ، مدیران ،برنامه ریزان و کارشناسان نهاد های فرهنگی جهت احراز اینگونه مشاغل را نمایان ساخته است. لذا اجرای دوره های کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی گرایش ارزیابی فرهنگی به منظور تامین نیروی انسانی کارامد و رسیدن به وضعیت مطلوب امری ضروری است. فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن را تشکیل می دهد ، همه پیشرفت های جامعه در پیشرفت علوم و اعتقادات و ارزش های ان جامعه منعکس است. همه امور جامعه بستگی تام به فرهنگ دارد و خوشبختی و انحطاط ملت ها در گرو فرهنگ جامعه است. بنا براین بسیار لازم و ضروری است که هنگام اجرای هر نوع طرح ، پروژه یا سیاستی یا تولید فرهنگی ، ورزش ، گردشگری ، هنر های تجسمی ، محیط زیست ، فعالیت های فرهنگی خارج از شورف بودجه فرهنگی و ....

 

قابلیت ها و مهارت های مشترک فارغ التحصیلان :

الف- تجزیه و تحلیل رخداد ها و ارائه راه حل بهینه

ب- برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی

پ- مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

ت- بهبود و مستند سازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها

ث- کارافرینی ، خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار

ج- برقراری ارتباط موثردر محیط کار

چ- برنامه ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت ،ایمنی ومحیط زیست

ح- برنامه ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای

خ- تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه

د- تفکر نقادانه و اقتضایی

ذ- خلاقیت و نوآوری

 

قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان :

-    بتواند سازمانهای فرهنگی را مدیریت کند.

-    بتواند مجری مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات دولت باشد.

-    بتواند با توجه به سیاستگذاری دولت در راستای توسعه فرهنگی فعالیت کند.

-    بتواند از فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی در توسعه فرهنگ استفاده نماید.

-    بتواند پیشنهاد طرح های فرهنگی جهت همکاری مردم و دولت بدهد.

-    بتواند تحقیقات هنری و رسانه ای انجام بدهد.

-    بتواند اثار رسانه ای را نقد وتحلیل نماید.

-    بتواند تبلیغات کالاهای فرهنگی کند.

 

مشاغل قابل احراز :

-    مدیر فرهنگی

-    کارشناسی توسعه امور فرهنگی

-    مدیر پژوهشهای فرهنگی

-    کارشناسی بازاریاب فرهنگی

-    کارشناس ارزیابی فرهنگی

-    کارشناس برنامه ریزی فرهنگی

نظر شما

captcha